جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1641
موسوعة أهل البیت علیهم السلام المجلد 13 (سيرة الامام جعفر بن محمد الصادق علیه السلام)
نویسنده:
علی عاشور
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار نظیر عبود,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
کتاب «موسوعة أهل البیت علیهم السلام» نوشته علی آشور، که به بررسی زندگی چهارده معصوم در بیست جلد می پردازد. جلد سیزدهم این کتاب به موضوع امام جعفر بن محمد صادق علیه السلام می پردازد. برخی از عناوین مرتبط با جلد سیزدهم شامل: لقب الامام الصادق (ع) و کنیته، وصف الامام الصادق (ع)، مولد الامام الصادق (ع)، وصیة الامام الصادق (ع)، شهادة الامام الصادق (ع)، علم الامام الصادق (ع) بالغیب، طب الامام الصادق (ع)، رسالة الامام الصادق (ع)، حدیث الامام الصادق (ع) و غیره می باشد.
موسوعة أهل البیت علیهم السلام المجلد 14 (سيرة الامام موسى بن جعفر الكاظم علیه السلام)
نویسنده:
علی عاشور
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار نظیر عبود,
چکیده :
کتاب «موسوعة أهل البیت علیهم السلام» نوشته علی آشور، که به بررسی زندگی چهارده معصوم در بیست جلد می پردازد. جلد چهاردهم این کتاب به موضوع امام موسی بن جعفر کاظم علیه السلام می پردازد. برخی از عناوین مرتبط با جلد چهاردهم شامل: مولد ابي الحسن موسی بن جعفر (ع)، اولاد الامام الکاظم (ع)، اسماء و نقش خاتم الامام الکاظم (ع)، علم الامام الکاظم (ع) بما في الضمائر، منبع و مصدر حصول علم آل محمد (ع)، معاجز الامام الکاظم (ع) و غیره می باشد.
مع الرکب الحسینی من المدینة الی المدینة المجلد 6 (الرکب الحسیني في الشام و منه الی المدینة المنورة)
نویسنده:
محمدامین پور امینی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: زمزم هدایت,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
«مع الركب الحسيني من المدينة إلی المدينة» اثر جمعی از نویسندگان و پژوهشگران معاصر به نام‌‌ های علی شاوی، شیخ نجم‌ الدین طبسی، شیخ محمدجواد طبسی، شیخ عزت‏ اللَّه مولایی، شیخ محمدجعفر طبسی و شیخ محمدامین ‏پور‌ امینی است و علی شاوی پژوهش همه همکاران را نقد و بررسی کرده و با یک قلم به نگارش درآورده است. ششمین و آخرین جلد مجموعه با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه، با عنوان کاروان امام حسین (ع) در شام و حرکت به‌ سوی مدینه منوره، به قلم شیخ محمدامین پور امینی می‏ باشد. دست‌ مایه اصلی این جلد، تشریح و تبیین رسالت جاودانه پیروزمند کاروان حسینی در میان مردم شام و نیز توده امت بزرگ اسلامی پس از شهادت آن حضرت است و بیان می‏ دارد که چگونه معادله دگرگون شد و چرا یزید به‌ ظاهر گریست و از پسر مرجانه بیزاری جست و کاروان را به مدینه بازگرداند. در واقع نویسنده در خلال حوادث و رخدادهای کاروان در شام و مدینه به مهم‌ ترین و زیر بنایی‌ ترین مأموریت کاروان حسینی به رهبری امام سجاد (ع) و زینب کبری می‏ پردازد. وی در سرآغاز کتاب، شام، بنی ‏امیه، نقش معاویه و یزید را معرفی می‏ کند و در فصل نخست در خلال بیان حوادث در شام، نقش اهل‌بیت (ع) در شام را برای خواننده به تصویر می‏ کشد. فصل دوم کتاب به حرکت پیروز مندانه کاروان از شام و بازگشت به کربلا اختصاص دارد. در فصل سوم مسائل مربوط به رسیدن کاروان به مدینه را تشریح می ‏کند که کاروان بدون امام حسین (ع) و یارانش به مدینه باز می‏ گردد. در همین فصل وضعیت این شهر پس از شهادت امام و نیز نقش امام سجاد (ع) و زینب کبری در استمرار رسالت و پیام عاشورا بررسی و تبیین شده است.
موسوعة أهل البیت علیهم السلام المجلد 11 (سيرة الامام علي بن الحسين زین العابدین علیه السلام)
نویسنده:
علی عاشور
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار نظیر عبود,
چکیده :
کتاب «موسوعة أهل البیت علیهم السلام» نوشته علی آشور، که به بررسی زندگی چهارده معصوم در بیست جلد می پردازد. جلد یازدهم این کتاب به موضوع حضرت زین العابدین علیه السلام می پردازد. برخی از عناوین مرتبط با جلد یازدهم شامل: ذکر امه (ع)، ولادة علی بن الحسین (ع)، وفاته و دفنه (ع)، القلب و کنی علي بن الحسین (ع)، في نقش خاتم علي بن الحسین (ع)، اخلاق علي بن الحسین (ع)، کرم علي بن الحسین (ع)، علم علي بن الحسین (ع)، شهادة علي بن الحسین (ع)، فضل زیارة علي بن الحسین (ع) و غیره می باشد.
سلوا فاطمة الزهراء سلام الله عليها
نویسنده:
حبيب بدره
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دار المرتضی,
چکیده :
«سلوا فاطمه الزهرا (س)» اثر حبيب بدره است. در این کتاب ابتدا در خصوص اصل و نسب حضرت زهرا (س) صحبت شده است. سپس داستان ولادت پر برکت ايشان، اسامي ديگر حضرت زهرا (س)، علاقه ايشان به همسر گرامي‌ اش، عهد ايشان با پدر، حمايت ايشان از پدر و همسر و... مطرح شده است. در ادامه در خصوص فرزندان ايشان، گفتگوهای حضرت زهرا (س) با پدرش، حکمت‌ هايي از کلام حضرت زهرا (س)، فضه خدمتگزار حضرت، نقش انگشتر ايشان، معجزات حضرت فاطمه (س)، ماجراي فدک و لوح فاطمی مباحثي ارائه شده است. در نهايت به زيارت حضرت زهرا (س)، حديث شريف کساء، نماز و دعاهای حضرت و تسبيح حضرت زهرا (س) پرداخته شده است.
صحيح من سيرة النبي الأعظم صلی الله علیه و آله المجلد 4
نویسنده:
جعفر مرتضى عاملی
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دار الحدیث,
کلیدواژه‌های اصلی :
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
«الصحیح من سیرة النبی الاعظم (ص)» نام مجموعه کتاب‌ هایی است در ۳۵ جلد که توسط سید جعفر مرتضی عاملی در شرح زندگانی حضرت محمد (ص) نوشته‌ است. نویسنده از بیست سالگی شروع به مطالعه و تحقیق در مورد سیره نبوی کرده و حاصل مطالعات خود را به تدریج منتشر ساخته‌ است. نویسنده در این کتاب‌ ها به بررسی اثرات مسئله منع حدیث در درستی حقایق تاریخی و نقش تازه‌ مسلمانان اهل کتاب در تاریخ اسلام می‌ پردازد و روش‌ های سیره‌ نگاری را بررسی و اسلوب خود را تشریح می‌ کند. جلد چهارم با حضور پیامبر (ص)‌ در مدینه و چگونگی شکل‌ گیری حکومت اسلامی و اقدامات پیامبر (ص) در راستای برپایی جامعه اسلامی‌ آغاز می‌ شود و مسائل اعتقادی مانند: روزه و جهاد تبین می شود این مجلد سرایا و غزوات پیامبر (ص) تا قبل از جنگ بدر را نیز شامل است.
مقتل الحسين علیه السلام أو واقعة الطفّ
نویسنده:
محمدتقی آل بحر علوم؛ مقدمه نویس: حسین بن تقی آل بحر علوم
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
انتشارات مکتبة الحیدریة,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
کتاب «مقتل الحسين (ع) أو واقعة الطفّ» نوشته محمد تقی آل بحر العلوم است. مولف در این كتاب موضوع مقتل امام حسین (ع) را به زبان عربی، در ده مجلس، عنوان كرده كه از آن جمله است: در فضیلت گریستن و رثا و زیارت امام حسین (ع)، مساله‌ دوری جستن شیعه عراق از معاویه و پیوستن به امام حسین (ع)، تاكید و اصرار یزید بر بیعت گرفتن از امام حسین (ع) و برخی مخالفان حكومت او، امام حسین (ع) و ادامه‌ راه كربلا، داستان ورود مسلم بن عقیل به كوفه، گزیده‌ هایی از رساله‌ حقوق امام سجاد (ع) و مطالبی نظیر آن.
أهل البيت علیهم السلام إمامتهم، حياتهم
نویسنده:
محمدعلی انصاری
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مجمع الفکر الاسلامی,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
کتاب «أهل البيت (ع) إمامتهم حياتهم» نوشته محمدعلی انصاری است. این کتاب به زبان عربی شامل معرفی امامان شیعه, و شرح احوال, فضایل و مکارم آنان است که با ذکر احادیث و روایات متعدد به طبع رسیده است. در آغاز کتاب تعریفی از اهل بیت و چگونگی امامت آنان بازگو شده است. مبحث آغازین کتاب شرح زندگی و فضایل و مناقب فاطمه زهرا (س) است.
  • تعداد رکورد ها : 1641